Monday, October 09, 2006

Dial-up





H killer εφαρμογή !

Το EUROKOM ήταν ένα πρόγραμμα στο Κέντρο Υπολογιστών του πανεπιστήμιου του Δουβλίνου που συμμετείχε σε μια έκθεση για το ESPRIT στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, νομίζω το 1987. Ο τεχνικός ήθελε πρόσβαση στο Χ.25 σε χρόνο dt . Με βρήκε γιατί είχα λογαριασμό (login account) στο σύστημα κεντρικού ηλεκτρονικού ταχυδρομίου του EUROKOM. O Γιώργος Παλιεράκης από το πανεπιστήμιο του Bradford μου είχε δώσει δανεικό ένα μόντεμ των 300 bps. H ΑΡΙΑΔΝΗ είχε baseband μοντεμς αλλά η αρχική παραγγελία δεν είχε προβλέψει τη πρόσβαση στο δίκτυο από το τηλεφωνικό δίκτυο. Ο κόμβος Χ.25 στην Αρχελάου στο Παγκράτι τελικά έδωσε την παρθενική του υπηρεσία (λύση ενός πραγματικού προβλήματος) στην ανάγκη πρόσβασης στην Ιρλανδία για να γίνει επίδειξη του συστήματος Πληροφοριών EUROKOM στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Ετσι έμαθα πως λειτουργούν τα μοντεμ, ιδιαίτερα αυτά με acoustic-couplers. Η πρόσβαση στο ΑΡΙΑΔΝΗ μέσω τηλεφωνικού δικτύου έγινε σιγά-σιγά μεγάλη επιτυχία. Το επόμενο σύστημα μόντεμ είχε 2 συσκευές Datalink στα 1200 bps. Ο πρώτος "πελάτης" που κατα δήλωσή του είχε σωθεί από την υπηρεσία αυτή ήταν στην Ξάνθη. Μπορούσε να τηλε-εργάζεται με το Bristol, ήταν πραγματικά ενθουσιασμένος. Τότε άρχισα να καταλαβαίνω τι προβλήματα μπορεί να λύσει το δίκτυο.




Η πρώτη δημόσια επίδειξη του dial-up έγινε σε επισκέπτη του Ινστιτούτη Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών από την Ιαπωνία που έφερε ο δ/ντη μας κ. Χαλάτσης, το 1988.

Επόμενη killer εφαρμογή του dial-up ΑΡΙΑΔΝΗ ήταν η παρουσίαση του θέματος στο Γενικό Επιτελείο Στρατού.

΄Ενας επόμενος "πελάτης" ήταν αργότερα υποψήφιος πρόεδρος για το Ερευνητικό Κέντρο.

Πελάτης του ΑΡΙΑΔΝΗ ήταν και ο ΓΑΠ όπως και η Βουλή σαν πελάτης-οργανισμός αργότερα.



Το dial-up έφερε και την πρώτη εμπορική παρουσία του ΑΡΙΑΔΝΗ. Ήμουν αντίθετος με την επιβολή κοστολογίου 5,000 δραχμών το μήνα για δύο λόγους. Ο ένας ήταν ότι δεν είχα σκεφτεί την οικονομική διάσταση του εγχειρήματος που είχα πυροδοτήσει μια και δεν έβλεπα πραγματική "αγορά" αλλά "σχολείο" και "πείραμα" , ο δεύτερος ήταν ότι η δημόσια επιχορήγηση για την προώθηση της δικτύωσης ήταν τόσο μεγάλη που η "δωρεάν" υπηρεσία ήταν η μόνη λογική πιθανότητα. Τέλος ήταν ένα υπερβολικό ποσό και είχε "αντιγραφεί" από το εξωτερικό και χτυπούσε το "δωρεάν" χαρακτηριστικό κάθε πρόσκλησης για μάθηση.

Η παραπάνω άποψη σε καμμία περίπτωση δεν μειώνει την αξία της εμπορικής διάστασης με πρωτεργάτη τον Β.Γεωργίου. Το μοντέλο του μιμήθηκε η Hellas On-line τουλάχιστον δύο χρόνια αργότερα.

No comments: